Τι είναι η Pay per Click διαφήμιση

Ο όρος Pay per Click σημαίνει Πληρωμή ανά Click και αποτελεί στις μέρες μας μια από τις δημοφιλέστερες μεθόδους online διαφήμισης.

Πώς λειτουργεί το Pay per Click;

Οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, εμφανίζουν διαφημίσεις κειμένου ή εικόνας (banners) σε εμφανή σημεία στα αποτελέσματα αναζήτησής τους (Search Engine Results Page (SERP)), ανάλογα με τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν κατά την αναζήτηση ενός χρήστη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η διαφήμιση που έχετε δημιουργήσει, να εμφανίζεται στοχευμένα σε χρήστες που έχουν πραγματοποιήσει αναζητήσεις με σχετικές λέξεις-κλειδιά. Σε περίπτωση που ο χρήστης πατήσει τη διαφήμιση, θα μεταφερθεί στο site σας. Τότε, και μόνο εφόσον κάποιος κάνει κλικ επάνω της, καταβάλλετε το αντίτιμο που έχετε προεπιλέξει στον εκάστοτε πάροχο της Pay per Click διαφήμισης.

Το κόστος αυτό ονομάζεται Cost per Click (CPC) και σχετίζεται με τη λέξη-κλειδί που χρησιμοποιήθηκε κατά την αναζήτηση, την ποιότητα καθώς και το Page Rank του site σας. Ένα επιπλέον θετικό στοιχείο που έχει αυτός ο τρόπος διαφήμισης, είναι ότι η διαφήμισή σας δεν εμφανίζεται μόνο στις σελίδες αποτελεσμάτων της εκάστοτε μηχανής αναζήτησης, αλλά και σε ιστοσελίδες τρίτων, οι οποίοι έχουν επιλέξει να προβάλουν διαφημίσεις στα web sites τους.

Πώς Καθορίζεται το Κόστος ανά Κλικ (CPC);

Το κόστος που καταβάλλετε, όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση σας, διαμορφώνεται από τον εκάστοτε πάροχο της διαφήμισης, ανάλογα με το μοντέλο χρέωσης που χρησιμοποιεί:

  • Το κόστος που βασίζεται στην προσφορά (bid-based)
  • Το πάγιο κόστος (flat-rate)

Και για τα δύο μοντέλα το ύψος της διαφήμισης που θα καταβληθεί σε περίπτωση που ένας επισκέπτης κάνει click πάνω της, το καθορίζει ο διαφημιζόμενος βάσει συγκεκριμένων παραμέτρων. Πιο αναλυτικά:

Bid rate

Είναι ένας δυναμικός τρόπος διαφήμισης και χρησιμοποιείται από τις πιο γνωστές μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κλπ), για αναζητήσεις συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών (keywords).

Ο διαφημιζόμενος ορίζει το ποσό (προσφορά – bid) που επιθυμεί να καταβάλλει για την καμπάνια του, και με το οποίο θα ανταγωνιστεί τους υπόλοιπους διαφημιζόμενους. Με το ποσό αυτό θα χρεωθεί ο λογαριασμός της διαφημιζόμενης εταιρίας σε περίπτωση που η διαφήμισή της εμφανιστεί κατά την αναζήτηση ενός από τα επιλεγμένα keywords και ο χρήστης κάνει click σε αυτή.

Για να καθοριστεί η σειρά που εμφανίζονται οι διαφημίσεις, διεξάγεται ένα είδος δημοπρασίας μεταξύ των προσφορών, η οποία ξεκινάει τη στιγμή που κάποιος χρήστης θα πληκτρολογήσει τις σχετικές λέξεις-κλειδιά στην μπάρα αναζήτησης. Όλες οι προσφορές που αφορούν στο εισαχθέν keyword και που στοχεύουν σε καθορισμένες παραμέτρους (γεωγραφική περιοχή, ημερομηνία και ώρα της αναζήτησης), συλλέγονται, συγκρίνονται και καθορίζεται η σειρά που θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις.

Flat rate

Το flat-rate δεν είναι τόσο διαδεδομένος τρόπος χρέωσης όσο το bid rate. Χρησιμοποιείται κυρίως από μικρότερα sites. Το κόστος ανά click είναι σταθερό και προκαθορισμένο. Τα rates στην συγκεκριμένη μέθοδο είναι συνήθως χαμηλής κλίμακας και οι διαφημιζόμενοι μπορούν να διαθέσουν μεγαλύτερο ποσό για να μπορέσουν να λάβουν και υψηλότερη θέση στην σειρά με την οποία εμφανίζονται οι διαφημίσεις.

Πώς μπορεί να με βοηθήσει η Pay per Click διαφήμιση;

Με την Pay Per Click διαφήμιση μπορείτε να κάνετε τη διαφήμισή σας, και κατ’ επέκταση το site σας, να εμφανίζονται άμεσα στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης. Κάνοντας λοιπόν χρήση της PPC διαφήμισης, μπορείτε να προσελκύσετε πολλούς και νέους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας, ελεγχόμενα, καθώς και να στοχεύσετε σε συγκεκριμένο κοινό, με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, συγκεκριμένο κείμενο διαφήμισης και σε συγκεκριμένες τοποθεσίες.

Σε σύγκριση με το SEO, η PPC διαφήμιση είναι ένας ταχύτερος τρόπος για να αυξήσετε τους επισκέπτες σας, αλλά θέλει αρκετή προσοχή και συνεχή έλεγχο για να είναι η διαφήμιση όσο γίνεται πιο στοχευμένη και να γίνει καλή διαχείριση του διαφημιστικού budget.

Σωστός σχεδιασμός για καλύτερα αποτελέσματα

Η διαδικασία της online διαφήμισης μπορεί να είναι εύκολη και γρήγορη σαν διαδικασία, αλλά εμπεριέχει αρκετά σημεία στα οποία θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.

Σε περίπτωση που δεν έχετε τον πλήρη έλεγχο της διαφήμισής σας, υπάρχει ο κίνδυνος το χρηματικό κόστος της καμπάνιας να αυξηθεί σημαντικά. Για να αποφύγετε μια τέτοια κατάσταση, θα πρέπει να κάνετε συνεχή παρακολούθηση της διαφήμισης και να καθορίσετε κόστος ανά κλικ (Cost Per Click – CPC) ή/και μέγιστο κόστος ανά ημέρα (daily budget).

‘Ένα άλλο σημείο στο οποίο θα πρέπει να δοθεί προσοχή, είναι η βελτιστοποίηση και στόχευση της καμπάνιας. Αν δεν γίνει σωστή επιλογή των keywords ή του κοινού στο οποίο στοχεύει η καμπάνια, είναι πολύ πιθανό να δέχεστε επισκέπτες οι οποίοι δεν αναζητούσαν πραγματικά τις υπηρεσίες/προϊόντα της εταιρίας σας και επομένως να χρεώνεστε clicks χωρίς αποτέλεσμα. Επιπλέον, αν το Google AdWords δει ότι έχετε συχνά επισκέπτες οι οποίοι φεύγουν από τo site σας χωρίς να το εξερευνήσουν (αυτό λέγεται bounce rate), τότε μπορεί να χαρακτηρίσει το site σας ως μη σχετικό με το περιεχόμενο της αναζήτησης. Αυτό, στο Google, θα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί το Quality Score της καμπάνιας σας, και θα έχει ως αποτέλεσμα να πέσει η κατάταξη της καμπάνιας σας.

Είναι σημαντικό λοιπόν, για να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα από μια Pay per Click καμπάνια, να αφιερώσετε χρόνο στην έρευνα και επιλογή των λέξεων-κλειδιών και των κειμένων της διαφήμισης σας, αλλά και στην συνεχή παρακολούθηση και βελτιστοποίηση της.

Πως μπορουμε να σας βοηθησουμε;

Make an appointment

Θέλετε να συζητήσουμε για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας ή την Digital Marketing στρατηγική της εταιρείας σας;

Δώστε μας πληροφορίες σχετικά με το project σας και εμείς θα σας παρουσιάσουμε τις κατάλληλες λύσεις.

Please type your full name.
Invalid email address.
Invalid email address.
Invalid email address.
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input