Στις 16 Μαρτίου 2022, η Google ανακοίνωσε την κυκλοφορία μιας νέας λύσης για τη μέτρηση και την καταγραφή αναλυτικών δεδομένων, το «Google Analytics 4». Το Google Analytics 4 στοχεύει να αντιμετωπίσει, μεταξύ άλλων, τις πρόσφατες εξελίξεις στην ΕΕ σχετικά με τη χρήση cookies και τις μεταφορές δεδομένων που προκύπτουν από αυτή τη χρήση.
Στις 17 Αυγούστου 2020, η μη κυβερνητική οργάνωση «None of Your Business» υπέβαλε 101 πανομοιότυπες καταγγελίες στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων (DPA) σχετικά με τη χρήση του Google Analytics από διάφορες εταιρείες. Οι καταγγελίες επικεντρώθηκαν στο εάν επιτρέπεται η μεταφορά προσωπικών δεδομένων της ΕΕ στην Google στις ΗΠΑ μέσω cookies βάσει του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ ("GDPR"), σύμφωνα με το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Schrems II. Μετά από αυτές τις καταγγελίες, η γαλλική και η αυστριακή DPA έκριναν ότι η μεταφορά προσωπικών δεδομένων της ΕΕ από την ΕΕ στις ΗΠΑ μέσω του cookie του Google Analytics ήταν παράνομη.
Η ανανεωμένη προσέγγιση της Google
Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της Google, το Google Analytics 4 “έχει σχεδιαστεί με το απόρρητο στον πυρήνα του για να παρέχει καλύτερη εμπειρία τόσο στους πελάτες μας όσο και στους χρήστες τους. Βοηθά τις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες ανάγκες και προσδοκίες των χρηστών με πιο ολοκληρωμένη και λεπτομερή συλλογή δεδομένων και ελέγχους χρήσης”.
Η πιο σημαντική αλλαγή όσον αφορά το απόρρητο της ΕΕ είναι ότι το Google Analytics 4 δεν θα αποθηκεύει πλέον τη διεύθυνση IP, περιορίζοντας έτσι τις μεταφορές δεδομένων που προκύπτουν από τη χρήση του Google Analytics που ελέγχεται στην ΕΕ.
Η προηγούμενη επιλογή της Google, το Universal Analytics, δεν θα είναι πλέον διαθέσιμη από τον Ιούλιο του 2023. Στο μεταξύ, οι εταιρείες ενθαρρύνονται να μεταβούν στο Google Analytics 4.